torsdag 1 november 2007

Insikt ger utsikt

Insikt ger utsikt, ok. Jag känner mig enbart förvirrad, hur skall jag komma vidare?

Efter förra handledningen har forskat för att finna mer perspektiv om hur konflikter kan uppstå. Jag vet att att fantasier och emotioner finns även i grupper, det pågår ständigt ett mottagande och överlämnande av upplevda egenskaper av människor sk. projektioner.
Jag har tidigare haft svårt att lyfta fram gruppen, att se konflikter helheten.

Jag har gestaltat känslor i en slags process av projektioner, ett misslyckande av mig kanske?

Men att kunna tillskriva andra egenskaper gör att vi kan hantera obehagliga känslor eller tillfällig ångest, ok.

Mitt arbete består av inre konflikter. Självkänsla/prestationsångest. Jag vet inte vad jag skall forska i, kan man verkligen sätta ord på skapande?

Jag har prövat kubism, olika fält i grönt som inte trivs ihop beroende på hur de placeras på duken.... Den andra målningen handlar om självkänsla, att vara i en kropp att acceptera sig själv som man är, den är så ful den målningen jag vet inte om jag skall förkasta den eller förbättra färgerna grönt, grönt, grönt, jag ser snart rött, ok?

Nu kommer jag att försöka mig på en ny gestaltning , att vi bär på olika känslor exempelvis misslyckanden. Min modell "att se sig själv i andra" Det kommer att bli en modell i glas som är skört, den sträcker ut sina armar för att få insikt i andras egenskaper och förmågor.

Hur f-n ska jag komma vidare?

Det sker ingen utveckling i mitt arbete......... känner mig värdelös.

Inga kommentarer: